English

P310 ELEKTRA

Opis jednostki

Jednostka ELEKTRA nosi miano pierwszego zbudowanego w Polsce promu hybrydowego. Przeznaczony jest on do żeglugi na krótkich odcinakach w rejonie Turku w Finlandii. Jednostka jest wyposażona w komplet baterii, które stanowią główne zasilanie jednostki. Każdorazowo po pokonaniu przez prom docelowej trasy są one doładowywane na specjalnie do tego przystosowanym nabrzeżu. Czas ładowania to od 5 do 10 minut.

Ponadto jednostkę wyposażono w trzy zespoły prądotwórcze, które stanowią alternatywne źródło energii dla całej jednostki. Ciekawostką jest bardzo rozbudowany system automatyki i monitoringu w jaki został wyposażony prom, który pozwala na w pełni bezpieczną obsługę tylko 3 osobowej załogi.

Charakterystyka podstawowa promu P310 - Elektra: długość całkowita 97,92 m, długość pokładu samochodowego 93,30 m, szerokość konstrukcyjna 15,20 m, szerokość maksymalna 16,55 m, zanurzenie konstrukcyjne 3,50 m, zanurzenie maksymalne 3,55 m, wysokość (do pokładu głównego) 5,00 m, tonaż pojemnościowy brutto 1251, netto 375, nośność 300 t. Na pokładzie dostępnych jest 450 m pasa ładunkowego ro-ro i miejsce dla maks. 375 osób. Prędkość 11 węzłów zapewniona jest przez dwa pędniki azymutalne, każdy z dwiema śrubami kontra-rotacyjnymi, przenoszące 900 kW - każdy, przy 1200 obr./min.

Statek wyposażony jest w trzy zespoły prądotwórcze napędu głównego o łącznej mocy elektrycznej 1260 kWe. Jednostkę zaprojektowano i zbudowano zgodnie z przepisami towarzystwa klasyfikacyjnego DNV GL dla notacji klasy + 1A1 Car Ferry, B, Battery (Power) E0, Ice 1B, PET, R3; GMNKC. Statek nosi banderę fińską.

Rok budowy 2017
Długość 97.87 m
Szerokość 15.47 m
IMO 9806328

Zakres prac

Na jednostce P310 Elektra armatora FinnFeries w latach 2016/2017 firma AN-ELEC odpowiedzialna była za wykonanie poniższych prac

  • montaż kompletnej instalacji elektrycznej w ilości 80 000 metrów kabla
  • wykonanie lokalnych tras kablowych i zamocowań pod urządzenia elektryczne o wadze do 50kg
  • montaż urządzeń elektrycznych
  • podłączenie wszystkich odcinków kabla
  • uruchomienie i zdanie części systemów elektrycznych
  • asysta dla serwisu przy uruchomieniu i zdaniu systemów automatyki i monitoringu
  • dostawa materiałów instalacyjnych niezbędnych do wykonania powyższych prac

Inne projekty:

Caribbean Star

Caribbean Star

Highland Defender (PSV 850/1)

Vidar

Marco Polo (NB56)

Marco Polo (NB56)